Arttor logo
DOMAIN: DK
GEOIP: US
Wybierz kraj
Česko
Česko
Danmark
Danmark
Österreich
Österreich
Deutschland
Deutschland
España
España
Belgique
Belgique
France
France
Magyarország
Magyarország
Italia
Italia
Nederland
Nederland
Polska
Polska
Portugal
Portugal
România
România
Slovensko
Slovensko
Sverige
Sverige
Sikre indkøb
Idosell security badge

Vilkår og betingelser

Indholdsfortegnelse

  1. ALMINDELIGE BESTEMMELSER
  2. ELEKTRONISKE SERVICES I ONLINEBUTIKKEN
  3. INDHOLDSSIKKERHED
  4. BETINGELSER FOR INDGANG AF EN SALGSAFTALE
  5. METODER OG BETALINGSBETINGELSER FOR PRODUKTET
  6. OMKOSTNINGER, METODER OG TIDSPUNKT FOR LEVERING OG AFHENTNING AF PRODUKTET
  7. PRODUKTKLAGE
  8. UDENRETSPROCEDURER OG REGLER FOR ADGANG TIL DISSE PROCEDURER
  9. FORTRYDELSESRET FRA KONTRAKTEN
  10. BESTEMMELSER VEDRØRENDE Iværksættere
  11. ORDREBEHANDLINGSTID OG LEVERINGSTID
  12. COPYRIGHT
  13. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
Onlinebutikken www.arttor.dk bekymrer sig om forbrugerrettigheder. Forbrugeren kan ikke give afkald på de rettigheder, som er tildelt ham efter forbrugerrettighedsloven. Aftalebestemmelser, der er mindre gunstige for forbrugeren end bestemmelserne i forbrugerrettighedsloven, er ugyldige, og i stedet gælder forbrugerrettighedslovens bestemmelser. Derfor er bestemmelserne i disse regler ikke beregnet til at udelukke eller begrænse nogen forbrugerrettigheder, der er givet dem i henhold til obligatoriske lovbestemmelser, og enhver mulig tvivl bør forklares til fordel for forbrugeren. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem bestemmelserne i dette regulativ og ovennævnte bestemmelser, har disse bestemmelser forrang og skal anvendes.

ALMINDELIGE BESTEMMELSER

1.1 Butikken, der er tilgængelig på internetadressen www.arttor.dk, drives af: Leszek Błahyj, der driver forretningsaktivitet under navnet ARTTOR Waldemar Błahyj Leszek Błahyj spółka cywilna, der er optaget i Republikken Polens Centralregister og Information om Erhvervsaktivitet, drevet af ministeren med ansvar for økonomiske anliggender, med: forretningsadresse og korrespondance. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, Polen, NIP-nummer: 8792621436 , REGON-nummer: 340731016 og Waldemar Błahyj, der udfører forretningsaktiviteter under navnet ARTTOR Waldemar Błahyj Leszek Błahyj spółka, der er registreret i den ansvarlige republiks virksomhedsminister og registreret i det centrale erhvervsminister for økonomiske anliggender, med: forretningsadresse og korrespondanceadresse: ul. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, Polen, NIP-nummer: 8792621436 , REGON-nummer: 340731016, der i fællesskab driver et civilt partnerskab under navnet ARTTOR Waldemar Błahyj Leszek Błahyj civilt partnerskab med sit registrerede kontor, adresse: Toruń og adresse: Toruń. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, Polen, NIP PL: 8792621436 , REGON: 340731016, BDO-nummer 000188099, e-mailadresse: kontakt@arttor.dk , i det følgende benævnt "Sælgeren".

1.2 Sælger har udpeget et elektronisk kontaktpunkt for direkte kommunikation med myndighederne i medlemsstaterne, Kommissionen og Digital Services Council : kontakt@arttor.dk. Det samme kontaktpunkt kan bruges af hver kunde til direkte og hurtig kommunikation med sælgeren. Du kan også kontakte sælgeren skriftligt på dennes adresse: ul. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, ved at bruge kontaktformularen på hjemmesiden eller ved at ringe til følgende telefonnumre: +48 (56) 648 35 55 og +48 608 561 194 (Butikkens åbningstider 8.00-16.00 på arbejdsdage, gebyrer, der anvendes i overensstemmelse med den almindelige telefontakstplan, udbyderen af kundeservice). Kommunikation kan foregå på polsk eller engelsk.

1.3 Sælger er administrator af personoplysninger, der behandles i Butikken i forbindelse med implementeringen af bestemmelserne i dette Reglement. Personoplysninger behandles til formålene, for perioden og på grundlag af de grunde og principper, der er angivet i privatlivspolitikken offentliggjort på Butikkens hjemmeside. Det er frivilligt at bruge butikken, herunder at foretage køb. Tilsvarende er leveringen af personlige data fra Tjenestebrugeren eller Kunden ved brug af Butikken frivillig, med forbehold af de undtagelser, der er angivet i privatlivspolitikken (kontraktindgåelse og Sælgers lovbestemte forpligtelser).

1.4 Enhver kunde, der køber produkter, der tilbydes af butikken, er forpligtet til at læse indholdet af disse regler.

1.5 For at forbedre kommunikationen til potentielle og nuværende kunder, anbefales det først at bruge de relevante informationsfaner, der findes på Butikkens hjemmeside.

1.6 Definitioner:

1.6.1 ARBEJDSDAG – en dag fra mandag til fredag, eksklusive helligdage.

1.6.2 KUNDE – (1) en fysisk person med fuld retsevne og, i tilfælde, der er fastsat i almindeligt gældende bestemmelser, også en fysisk person med begrænset retsevne; (2) juridisk person; eller (3) en organisatorisk enhed uden juridisk person, som er blevet tildelt juridisk handleevne ved lov; - hvem der har indgået eller agter at indgå en salgsaftale med sælger.

1.6.3 CIVIL KODEK – lov om borgerlig lov af 23. april 1964 (lovtidsskrift 1964 nr. 16, punkt 93, med senere ændringer).

1.6.4 PRODUKT – en løs vare tilgængelig i Onlinebutikken, som er genstand for salgsaftalen mellem kunden og sælgeren.

1.6.5 BESTEMMELSER – disse regler for Onlinebutikken.

1.6.6 SHOP – Sælgers onlinebutik tilgængelig på følgende internetadresse: www.arttor.dk.

1.6.7 SÆLGER – partnere i et civilt partnerskab, der i fællesskab udfører forretningsaktiviteter baseret på en civil partnerskabsaftale under navnet ARTTOR WALDEMAR BŁAHYJ I LESZEK BŁAHYJ SPÓŁKA CYWILNA.

1.6.8 SALGSAFTALE – en Produktsalgsaftale indgået eller indgået mellem Kunden og Sælger via Butikken.

1.6.9 FORBRUGERRETTIGHEDSLOV – Lov af 30. maj 2014 om forbrugerrettigheder (Journal of Laws 2014, punkt 827, som ændret)

1.6.10 ORDRE - en viljeerklæring fra Kunden, der er afgivet ved hjælp af bestillingsformularen og har direkte til formål at indgå en Produktsalgsaftale med Sælger.

1. 6.11 ITREPRENØR MED FORBRUGERRETTIGHEDER – en fysisk person med status af iværksætter, der er optaget i CEIDG-registret, som afgiver en ordre som en del af deres forretningsaktivitet, men uden forbindelse med denne aktivitets faglige karakter. Denne status gælder kun for kunder med leveringssted eller registreret kontor i Polen.

1.6.12 FORBRUGER – en kunde, der er en fysisk person, der bruger butikken til formål, der ikke er direkte relateret til hans eller hendes virksomhed eller professionelle aktivitet,

ELEKTRONISKE SERVICES I ONLINEBUTIKKEN

2.1 Følgende elektroniske tjenester er tilgængelige i netbutikken: Konto, bestillingsformular og nyhedsbrev.

2.1.1 Konto – brugen af kontoen er mulig, efter at kunden har gennemført to på hinanden følgende trin – (1) udfyldelse af registreringsformularen, (2) klik på feltet "Registrer konto". I tilmeldingsformularen skal Kunden oplyse følgende data: navn og efternavn/virksomhedsnavn, login, adresse (gade, hus-/lejlighedsnummer, postnummer, by, land), e-mailadresse, telefonnummer og adgangskode. I tilfælde af kunder, der ikke er forbrugere, er det også nødvendigt at oplyse firmanavn og skatteidentifikationsnummer.

2.1.1.1 Den elektroniske kontotjeneste ydes gratis i en ubestemt periode. Kunden kan til enhver tid og uden at angive nogen grund slette kontoen (fratræde kontoen) ved at sende en passende anmodning til Sælger, især via e-mail til følgende adresse: kontakt@arttor.dk eller skriftligt til følgende adresse: Gostkowo 19, 87-148 Łysomice.

2.1.2 Ordreformular – brugen af ordreformularen begynder, når Kunden tilføjer det første Produkt til den elektroniske kurv i Butikken. Ordren afgives efter, at Kunden har gennemført to på hinanden følgende trin - (1) efter udfyldelse af ordreformularen og (2) klik på "Bestil og betal"-feltet på Butikkens hjemmeside efter udfyldning af Ordreformularen - indtil det tidspunkt er det muligt at ændre de indtastede data uafhængigt (til dette formål, følg de viste beskeder og informationer, der er tilgængelige på Butikkens hjemmeside). I Ordreformularen skal Kunden oplyse følgende data vedrørende Kunden: Navn og efternavn/virksomhedsnavn, adresse (gade, hus-/lejlighedsnummer, postnummer, by, land), e-mailadresse, kontakttelefonnummer og data vedrørende salgsaftalen: Produkt(er), mængde af Produkt(er), Sted og leveringsmåde for Produktet(erne), betalingsmetode. I tilfælde af kunder, der ikke er forbrugere, er det også nødvendigt at oplyse firmanavn og skatteidentifikationsnummer.

2.1.2.1 Den elektroniske service af Ordreformularen leveres gratis og er af engangskarakter og slutter, når Ordren afgives via den, eller når Kunden stopper med at afgive Ordren via den tidligere.

2.1.3 Nyhedsbrev – nyhedsbrevet bruges efter indtastning af den e-mailadresse, som efterfølgende udgaver af nyhedsbrevet skal sendes til i fanebladet "Nyhedsbrev", der er synligt på Butikkens hjemmeside, og klik på feltet "Tilmeld". Du kan også tilmelde dig nyhedsbrevet ved at markere det relevante afkrydsningsfelt, når du opretter en konto – når kontoen er oprettet, tilmeldes kunden nyhedsbrevet.

2.1.3.1 Den elektroniske nyhedsbrevstjeneste leveres gratis på ubestemt tid. Kunden kan til enhver tid og uden begrundelse afmelde nyhedsbrevet (fratræde nyhedsbrevet) ved at sende en passende anmodning til Sælger, især via e-mail til følgende adresse: kontakt@arttor.dk eller skriftligt til følgende adresse: ARTTOR SC, ul. Gostkowo 19, 87-148 Lysomice, Polen.

2.2 Nogle af Butikkens funktioner bruger værktøjer og tjenester leveret af tredjeparter, som kan være underlagt separate vilkår og betingelser. For at foretage en betaling ved hjælp af en betalingsgateway skal du for eksempel acceptere vilkårene og betingelserne for betalingsbehandleren, der understøtter den. De skal accepteres særskilt, hvis kunden ønsker at bruge de tjenester, der tilbydes af visse tredjeparter.

2.3 Sælger sikrer, at alle meninger vedrørende de produkter, der tilbydes i butikken, udelukkende kommer fra kunder, der har købt et givet produkt. Til dette formål begrænser Sælgeren adgangen til Produktvurderings- og udtalelsesformularen ved at overføre ansvaret i denne henseende til TrustedShops , eKomi og ZaufaneOpinieCeneo- portalerne , som indsamler og verificerer kundevurderinger på vegne af Sælger, i henhold til betingelserne specificeret i privatlivspolitikken, der er offentliggjort på Butikkens hjemmeside. Sælgeren opfordrer dig til at gøre dig bekendt med dennes privatlivspolitik og de interne privatlivspolitikker for de angivne enheder, der er tilgængelige på deres websteder.

2.4 Butikken anvender ikke automatiseret beslutningstagning i sin drift. Alternativt kan Butikken anvende profilering til direkte markedsføringsformål, men beslutninger truffet på grundlag heraf af Sælger vedrører ikke indgåelse eller afslag på at indgå en kontrakt eller muligheden for at bruge elektroniske tjenester. Effekten af at bruge profilering kan fx være at give en given person rabat, sende vedkommende en rabatkode, sende et produktforslag, der kan imødekomme en given persons interesser eller præferencer, eller at foreslå bedre betingelser i forhold til standardtilbuddet. På trods af profilering bestemmer en given person frit, om de vil bruge den modtagne rabat på denne måde eller bedre betingelser og foretage et køb.

2.5 Tekniske krav, der er nødvendige for samarbejde med det IT-system, der anvendes af Tjenesteudbyderen: (1) computer, bærbar eller anden multimedieenhed med internetadgang; (2) adgang til e-mail; (3) Internetbrowser: Mozilla Firefox version 17.0 eller nyere eller Internet Explorer version 10.0 eller nyere, Opera version 12.0 eller nyere, Google Chrome version 23.0. og nyere, Safari 5.0 og nyere, Microsoft Edge 25.10586.0.0 og nyere; (4) anbefalet minimumsskærmopløsning: 1024x768; (5) aktivering af cookies og Javascript -understøttelse i webbrowseren .

2.6 Kunden er forpligtet til at bruge Butikken på en måde, der er i overensstemmelse med lovgivningen og god praksis, under hensyntagen til respekten for personlige rettigheder og ophavsrettigheder og intellektuel ejendom tilhørende Sælger og tredjeparter. Kunden er forpligtet til at indtaste data i overensstemmelse med den faktiske situation.

2.7 Klageprocedure vedrørende elektroniske tjenester:

2.7.1 Klager i forbindelse med levering af elektroniske tjenester fra Sælger og andre klager i forbindelse med driften af Butikken (undtagen produktklageproceduren, som er angivet i punkt 6 i regulativet) kan indgives af tjenestemodtageren, for eksempel:

2.7.2 skriftligt til følgende adresse: ARTTOR SC, ul. Gostkowo 19, 87-148 Lysomice, Polen;

2.7.3 i elektronisk form via e-mail til følgende adresse: kontakt@arttor.dk;

2.7.4 på telefon: +48 (56) 648 35 55 fra 7.00 til 15.00.

2.7.5 Det anbefales, at Kunden angiver følgende i klagebeskrivelsen: (1) oplysninger og omstændigheder vedrørende klagens genstand, især typen og datoen for uregelmæssigheden; (2) Kundeanmodninger; og (3) kontaktoplysninger på den person, der indgiver klagen – dette vil lette og fremskynde Sælgers behandling af klagen. De krav, der er specificeret i den foregående sætning, har kun form af anbefalinger og påvirker ikke effektiviteten af indgivne klager, hvis den anbefalede klagebeskrivelse udelades.

2.7.6 Sælger skal reagere på en klage vedrørende Butikkens tekniske funktion med det samme, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for indsendelsen.

INDHOLDSSIKKERHED

3.1 Kunder er forbudt at levere indhold, der er ulovligt eller på anden måde i strid med reglerne. Sådant indhold omfatter blandt andet indhold, der:

3.1.1 er uoverensstemmende med Butikkens emne – udtalelser bør være relateret til indholdet, der vises i Butikken, dvs. problemer relateret til de tilbudte produkter og deres brug;

3.1.2 vedrører tekniske forhold relateret til driften af Butikken – tekniske forhold skal indberettes af Kunder elektronisk til Butikkens e-mailadresse;

3.1.3 indeholde links til andre websteder eller filer;

3.1.4 bruges til at udføre uautoriserede reklame-, salgs- og marketingaktiviteter, især ved at placere annoncer, sælge og promovere produkter, tjenester, projekter og samlinger.

3.1.5 bruges til at udføre aktiviteter, der er forbudt ved lov, f.eks. forsøg på at begå svindel og afpresse midler fra andre kunder.

3.1.6 tilskynder til eller tolererer vold mod ethvert levende væsen, inklusive dyr;

3.1.7 fremmer ethvert fascistisk eller andet totalitært statssystem;

3.1.8 tilskynder til eller tolererer had eller farlig adfærd;

3.1.9 ærekrænker eller fornærmer eller på nogen måde krænker tredjeparters rettigheder;

3.1.10 indeholde bandeord eller andet stødende indhold;

3.1.11 krænker gældende retsorden eller god skik på anden måde.

3.2 I tilfælde af overtrædelse af ovenstående retningslinjer forbeholder Sælger sig retten til at moderere og fjerne sådant indhold uden at informere plakaten. Udsendelse af indholdet angivet ovenfor i butikken i enhver form vil resultere i de konsekvenser, der er fastsat i disse regler, herunder sletning af kontoen fra butikken eller endda forhindre køb i at blive foretaget deri.

3.3 En Kunde, der anser bestemt indhold i Butikken for at være ulovligt eller i strid med Reglerne, kan sende en rapport om det til Butikken. En sådan rapport bør indsendes elektronisk og bør indeholde en angivelse af det specifikke indhold, argumenter for dens fjernelse og data fra den indberettende part, der gør det muligt at identificere den. Anonyme klager vil ikke blive behandlet.

3.4 Ansøgninger vil blive behandlet inden for 14 dage efter modtagelsen. Ansøgeren vil modtage bekræftelse på modtagelsen af ansøgningen. Sælger vil underrette Kunden om beslutningen truffet elektronisk eller skriftligt.

3.5 Sælgers beslutning kan bestå i at fjerne indholdet eller efterlade det i Butikken.

3.6 Parterne kan klage over Sælgers beslutning inden for 14 dage efter modtagelsen af begrundelsen for dens fjernelse. Klagens afgørelse er endelig.

BETINGELSER FOR INDGANG AF EN SALGSAFTALE

4.1 Indgåelsen af Salgsaftalen mellem Kunden og Sælger sker efter, at Kunden har afgivet en Ordre ved hjælp af Ordreformularen i Butikken.

4.2 Prisen på produktet, der vises på butikkens hjemmeside, er angivet i overensstemmelse med kundens valg i polske zloty (PLN), euro (EUR) eller britiske pund (GBP) og inkluderer afgifter. Kunden informeres på Butikkens hjemmeside om den samlede pris inklusive afgifter på det Produkt, der er genstand for Ordren, samt om leveringsomkostninger (herunder transport-, leverings- og portoomkostninger) og andre omkostninger, og hvis størrelsen af disse gebyrer ikke kan bestemmes - om forpligtelsen til at betale dem, ved afgivelse af Ordren, herunder når Kunden udtrykker sin vilje til at være bundet af Salgsaftalen.

4.3 Procedure for indgåelse af en salgsaftale i butikken ved hjælp af bestillingsformularen

4.3.1 Indgåelsen af Salgsaftalen mellem Kunden og Sælger sker efter, at Kunden har afgivet en Ordre i Butikken.

4.3.2 Alternativt tillader butikken at afgive ordrer uden at skulle registrere og logge ind på butikken. Til dette formål er Kunden forpligtet til at udfylde en elektronisk formular hver gang under processen med at afgive en Ordre ved at indtaste de af Butikken krævede data, som er nødvendige for hans/hendes identifikation og indgåelse og opfyldelse af salgsaftalen (navn og efternavn, e-mailadresse, telefonnummer, leveringsadresse). Kunden er forpligtet til at acceptere de gældende regler sammen med en samtykkeerklæring til behandling af personoplysninger til formålet med ordren.

4.3.3 Efter afgivelse af Ordren skal Sælger straks bekræfte sin modtagelse og samtidig acceptere Ordren til udførelse. Bekræftelse af modtagelse af Ordren og dennes accept til udførelse sker ved at sende en passende e-mail fra Sælger til Kunden til Kundens e-mailadresse oplyst ved ordreafgivelse, hvilken meddelelse mindst indeholder Sælgers erklæring om modtagelse af Ordren og dennes accept til udførelse, samt bekræftelse af indgåelse af Salgsaftalen. Ved Kundens modtagelse af ovenstående e-mail-meddelelse indgås en Salgsaftale mellem Kunden og Sælger.

4.4 Indholdet af den indgåede Salgsaftale registreres, sikres og gøres tilgængeligt for Kunden ved (1) at gøre dette Reglement tilgængeligt på Butikkens hjemmeside og (2) at sende en e-mail til Kunden. Indholdet af Salgsaftalen er yderligere registreret og sikret i Sælgers IT-system.

METODER OG BETALINGSBETINGELSER FOR PRODUKTET

5.1 Sælger giver kunden følgende betalingsmetoder i henhold til salgsaftalen:

5.1.1 Betaling kontant ved levering ved modtagelse af forsendelsen.

5.1.2 Betaling ved overførsel til Sælgers bankkonto.

5.1.3 Elektroniske betalinger og kortbetalinger via PayU.pl, PayPal.com, TPay.com – aktuelle mulige betalingsmetoder er angivet på Online Store-webstedet i informationsfanen vedrørende betalingsmetoder og på webstedet http://www.payu.pl, https://www.paypal.com/pl/, https://tpay.com/.

5.1.3.1 Afregninger for elektroniske betalings- og betalingskorttransaktioner udføres i overensstemmelse med Kundens valg via PayU.pl, PayPal.com eller TPay.com. Elektroniske betalinger og betalingskort håndteres af:

5.1.3.1.1 PayU.pl – PayU SA selskab med vedtægtsmæssigt hjemsted i Poznań (registreret kontoradresse: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), optaget i Register of Entrepreneurs of the National Court Register under nummer 0000274399, registrering af Poznaa distriktets og Mi af PLN 4.000.000 fuldt indbetalt, skatteidentifikationsnummer (NIP): 779-23-08-495.

5.1.3.1.2 PayPal.com – et firma kaldet PayPal (Europe) S.A. rl . & Cie , SCA, 5. etage 22–24 Boulevard Royal , L-2449, Luxembourg .

5.1.3.1.3 TPay.com - Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna (tidligere Brachia Sp. J.) med hjemsted i Poznań (registreret kontoradresse: Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań), indført i registreringsnummeret for Entreprenørnummer 41, 50, registernummer 41 for Entreprenører opbevaret af District Court Poznań - Nowe Miasto og Wilda i Poznań, aktiekapital på PLN 4.798.500,00, fuldt indbetalt, skatteidentifikationsnummer (NIP): 7773061579.

5.2 Betalingsfrist:

5.2.1 Såfremt Kunden vælger betaling ved bankoverførsel, elektronisk betaling eller betaling med kort, er Kunden forpligtet til at foretage betalingen inden for 7 kalenderdage fra datoen for indgåelse af Salgsaftalen.

5.2.2 Vælger Kunden at betale efterkrav ved modtagelse af forsendelsen, er Kunden forpligtet til at foretage betalingen ved modtagelse af forsendelsen.

OMKOSTNINGER, METODER OG TIDSPUNKT FOR LEVERING OG AFHENTNING AF PRODUKTET

6.1 Levering af Produktet til Kunden er betinget af betaling, medmindre andet er fastsat i Salgsaftalen. Produktets leveringsomkostninger (inklusive transport-, leverings- og portoomkostninger) er angivet til Kunden på Butikkens hjemmeside i informationsfanen vedrørende leveringsomkostninger og under afgivelsen af Ordren, herunder når Kunden udtrykker sin vilje til at være bundet af Salgsaftalen.

6.2 Personlig afhentning af Produktet af Kunden er gratis.

6.3 Sælger giver kunden følgende metoder til levering eller modtagelse af produktet:

6.3.1 Kurerforsendelse, efterkrav kurerforsendelse .

6.3.2 Palleforsendelse.

6.3.3 Personlig afhentning er tilgængelig på følgende adresse: Gostkowo 19, 87-148 Łysomice – på arbejdsdage fra kl. 8.00 til 16.00.

6.4 Produktets leveringstid til Kunden er op til 20 Arbejdsdage, medmindre en kortere periode er angivet i beskrivelsen af Produktet eller ved afgivelse af Ordren. Ved Produkter med forskellige leveringsdatoer er leveringsdatoen den længste opgivne dato, som dog ikke må overstige 20 Arbejdsdage. Begyndelsen af leveringsperioden for Produktet til Kunden tælles som følger:

6.4.1 Hvis Kunden vælger betaling med bankoverførsel, elektronisk betaling eller betalingskort - fra datoen for kreditering af Sælgers bankkonto eller afregningskonto.

6.4.2 Såfremt Kunden vælger at betale efterkrav – fra datoen for indgåelse af Salgsaftalen.

6.4.3 Produktets leveringstid til Kunden består af:

6.4.3.1 Ordreudførelsestid af Sælger – angivet i hverdage. Dette er det tidsrum, hvori Sælger forpligter sig til at klargøre varerne til levering til Kunden eller at sende Produktet til Kunden. Kunden informeres om tidspunktet for ordreopfyldelse af Sælger på Produktkortet.

6.4.3.2 Hvis Kunden vælger elektronisk betaling eller betaling med kort - fra datoen for kreditering af Sælgers bankkonto eller afregningskonto.

6.4.3.3 Produktets leveringstid – angivet i hverdage. Dette er den tid, inden for hvilken transportøren vil levere produktet til kunden. Kunden oplyses om produktets leveringstid på Produktkortet, samt i fanen "Forsendelse".

6.5 Frist for Produktets afhentning af Kunden – hvis Kunden vælger personlig afhentning af Produktet, vil Produktet være klar til afhentning hos Kunden inden for 5 hverdage, medmindre en kortere frist er angivet i beskrivelsen af Produktet eller ved afgivelse af Ordren. Ved produkter med forskellig afhentningsklarhed er klar til afhentningsdato den længste opgivne dato, som dog ikke kan overstige 5 Arbejdsdage. Kunden vil desuden blive informeret af Sælger om Produktets parathed til afhentning. Begyndelsen af perioden, hvor produktet er klar til afhentning af kunden, tælles som følger:

6.5.1 Hvis Kunden vælger at betale med bankoverførsel, elektronisk betaling eller med betalingskort - fra datoen for kreditering af Sælgers bankkonto eller afregningskonto.

6.6 I tilfælde af at Produkterne omfattet af Ordren er utilgængelige på lageret, fra Sælgers leverandører eller af andre årsager, og det er umuligt at opfylde Kundens Ordre, vil Sælger give Kunden besked herom senest inden for 14 (fjorten) dage fra datoen for afgivelse af Ordren. I et sådant tilfælde har Kunden ret til at beslutte, om han eller hun giver sit samtykke til udførelsen af Ordren i den af Sælger foreslåede periode eller trækker sig fra kontrakten. Hvis det ikke er muligt at gennemføre en del af den ovenfor nævnte Ordre, skal Kunden informeres om Ordrens status og tage stilling til, hvordan den gennemføres. Kunden kan vælge mellem:

6.6.1 delvis opfyldelse - kundens valg af denne mulighed resulterer i opfyldelse af ordren vedrørende kun de tilgængelige produkter;

6.6.2 annullere hele ordren (tilbagetrækning).

6.6.3 I tilfælde af fortrydelse af kontrakten, refunderer Sælger Kunden det betalte beløb. Meddelelsen vil blive sendt til den e-mailadresse, som kunden har angivet i ordre- eller registreringsformularen. Hvis der ikke træffes nogen beslutning inden for 7 (syv) dage efter meddelelsen, vil Ordren blive annulleret i den del af de utilgængelige Produkter.

PRODUKTKLAGE

7.1 Grundlaget for og omfanget af Sælgers ansvar over for Kunden, hvis det solgte Produkt har en fysisk eller juridisk defekt (garanti), er specificeret i almindeligt gældende lovbestemmelser, især i Civil Code (især i artikel 556-576 i Civil Code).

7.2 Sælger er forpligtet til at levere Produktet i overensstemmelse med kontrakten og fejlfrit og til korrekt at udføre de aftalte ydelser. Detaljerede oplysninger om Sælgers ansvar for en Produktfejl og Kundens rettigheder er specificeret på Butikkens hjemmeside i informationsfanen vedrørende reklamationer.

7.3 Sælger er ansvarlig for enhver manglende overensstemmelse mellem varerne og den kontrakt, der eksisterede på leveringstidspunktet og afsløret inden for to år fra dette tidspunkt, medmindre holdbarheden af Produktet, som bestemt af Sælger, dets juridiske forgængere eller personer, der handler på deres vegne, er længere. Det formodes, at enhver mangel på overensstemmelse mellem varerne og kontrakten, som viste sig inden for to år efter leveringsdatoen for produktet, eksisterede på tidspunktet for dets levering, medmindre andet bevises, eller denne formodning ikke kan forenes med varens art eller arten af varens manglende overensstemmelse med kontrakten.

7.4 Hvis produktet ikke er i overensstemmelse med kontrakten, kan kunden anmode om reparation eller udskiftning. Sælger kan kun udskifte varerne, hvis kunden har anmodet om deres reparation eller reparere dem, hvis kunden har anmodet om udskiftning, hvis det er umuligt eller vil kræve uforholdsmæssigt store omkostninger at sikre varernes overensstemmelse med kontrakten på den måde, som kunden oprindeligt har valgt. Hvis reparation og udskiftning er umulige eller ville kræve for store omkostninger for iværksætteren, kan han nægte at bringe varerne i overensstemmelse med kontrakten. I et sådant tilfælde kan Kunden afgive en erklæring om prisnedsættelse eller fortrydelse af kontrakten.

7.5 Kunden kan kun afgive en erklæring om prisnedsættelse eller fortrydelse af kontrakten, hvis produktet er i strid med kontrakten, når:

7.5.1 Sælger nægtede at bringe produktet i overensstemmelse med kontrakten;

7.5.2 Sælger har undladt at bringe produktet i overensstemmelse med kontrakten;

7.5.3 Produktets manglende overensstemmelse med kontrakten fortsætter på trods af Sælgers forsøg på at bringe produktet i overensstemmelse med kontrakten;

7.5.4 Produktets manglende overensstemmelse med kontrakten er så væsentlig, at den retfærdiggør en øjeblikkelig reduktion af prisen eller tilbagetrækning fra kontrakten;

7.5.5 det fremgår af Sælgers udtalelse eller omstændighederne, at han ikke vil bringe Produktet i overensstemmelse med kontrakten inden for rimelig tid eller uden uforholdsmæssigt store besvær for Kunden.

7.6 Sælger er forpligtet til at reparere eller udskifte varerne inden for rimelig tid fra det øjeblik, Kunden informerer denne om den manglende overensstemmelse med kontrakten, og uden uforholdsmæssigt store besvær for Kunden, under hensyntagen til varernes art og det formål, som Kunden har købt dem til. Udgifterne til reparation eller udskiftning, herunder især omkostninger til porto, forsendelse, arbejdskraft og materialer, afholdes af Sælger. Sælger modtager ikke pakker sendt efterkrav.

7.7 I tilfælde af fortrydelse af kontrakten skal Kunden straks returnere Produktet til Sælger for Sælgers regning. Sælger skal tilbagebetale prisen til Kunden omgående, senest inden for 14 dage fra datoen for modtagelse af varerne eller bevis for returnering, ved brug af samme betalingsmetode som benyttet af Kunden, medmindre Kunden udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsmåde, som ikke medfører omkostninger for ham.

7.8 En klage kan indgives af Kunden, for eksempel:

7.8.1 skriftligt til følgende adresse: ARTTOR SC, ul. Gostkowo 19, 87-148 Lysomice, Polen;

7.8.2 i elektronisk form via e-mail til følgende adresse: kontakt@arttor.dk;

7.8.3 på telefon: +48 (56) 648 35 55 mellem kl. 7.00 og 15.00.

7.9 Det anbefales, at Kunden angiver følgende i reklamationsbeskrivelsen: (1) oplysninger og omstændigheder vedrørende reklamationens genstand, især typen og datoen for manglens opståen; (2) en anmodning om en metode til at bringe produktet i overensstemmelse med salgsaftalen eller en erklæring om prisreduktion eller tilbagetrækning fra salgsaftalen; og (3) kontaktoplysninger på den person, der indgiver klagen – dette vil lette og fremskynde Sælgers behandling af klagen. De krav, der er specificeret i den foregående sætning, har kun form af anbefalinger og påvirker ikke effektiviteten af indgivne klager, hvis den anbefalede klagebeskrivelse udelades.

7.10 Sælger vil reagere på Kundens klage med det samme, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for indsendelsen. Såfremt Kunden, der er forbruger, har anmodet om ombytning af varen eller afhjælpning af manglen eller har afgivet erklæring om et prisnedslag med angivelse af det beløb, som prisen skal nedsættes med, og Sælger ikke har besvaret denne anmodning inden 14 kalenderdage, anses anmodningen for at være berettiget.

7.11 Kunden, der udøver garantirettigheder, er forpligtet til at levere det defekte Produkt til følgende adresse: Gostkowo 19, 87-148 Łysomice. I tilfælde af en Kunde, der er forbruger, afholdes omkostningerne ved levering af Produktet af Sælger i tilfælde af en Kunde, der ikke er en forbruger, afholdes leveringsomkostningerne af Kunden. Hvis det på grund af produktets type eller måden, hvorpå det installeres, ville være uforholdsmæssigt vanskeligt at levere produktet fra kundens side, er kunden forpligtet til at stille produktet til rådighed for sælger på det sted, hvor produktet er placeret.

7. 12 Kunden er forpligtet til grundigt at kontrollere Produktet ved modtagelse fra transportøren. Eventuelle mangler som følge af transporten af Produktet til Kunden skal meddeles straks, senest inden for 7 dage efter modtagelse af forsendelsen, for at sætte Sælger i stand til at klage til fragtføreren.

UDENRETSPROCEDURER OG REGLER FOR ADGANG TIL DISSE PROCEDURER

8.1 Detaljerede oplysninger om muligheden for en kunde, der er forbruger, til at bruge udenretslige metoder til at behandle klager og forfølge krav og reglerne for adgang til disse procedurer er tilgængelige på webstedet for Kontoret for Konkurrence og Forbrugerbeskyttelse på: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenck

8.2 Der er også et kontaktpunkt hos præsidenten for Kontoret for Konkurrence og Forbrugerbeskyttelse (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl eller skriftlig adresse: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), hvis opgave er at yde bistand til forbrugere i forhold til bl.a.

8.3 Forbrugeren har følgende eksempler på muligheder for at bruge udenretslige metoder til behandling af klager og forfølgelse af krav: (1) en ansøgning om løsning af en tvist til en permanent forbrugervoldgiftsdomstol (mere information på hjemmesiden: http://www.spsk.wiih.org.pl (2) en ansøgning om udenretslig løsning af en tvist om den officielle hjemmeside til den officielle hjemmeside eller kompetent for Sælgers forretningssted, og (3) bistand fra distriktets (kommunale) forbrugerombudsmand eller en social organisation, hvis lovbestemte opgaver omfatter forbrugerbeskyttelse (inklusive Forbrugerforbundet, Foreningen af Polske Forbrugere, gives bl.a. via e-mail på porad@dlakonsumentow.pl. 8.00 til 18.00, tilslutningsafgift efter operatørens takst).

8.4 En platform til online tvistbilæggelse mellem forbrugere og erhvervsdrivende på EU-plan (ODR-platform) er tilgængelig på http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR-platformen er et interaktivt og flersproget websted med en one-stop-shop for forbrugere og iværksættere, der søger udenretslig bilæggelse af en tvist vedrørende kontraktlige forpligtelser, der udspringer af en online salgskontrakt eller en servicekontrakt (mere information på platformens websted eller på webstedet for Kontoret for Konkurrence og Forbrugerbeskyttelse: https://uokik.gov.q.plcksporyfa_konsum.plcksporyfa_konsum.plcksporyfa.

FORTRYDELSESRET FRA KONTRAKTEN

9.1 En forbruger, der har indgået en fjernsalgsaftale, kan fortryde denne inden for 30 kalenderdage uden at angive nogen grund og uden at pådrage sig omkostninger, bortset fra omkostningerne angivet i pkt. 8.8 Forskrifter. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at sende erklæringen, inden den udløber. Der kan fremsendes en erklæring om fortrydelse af kontrakten, f.eks.

9.1.1 Ved at indsende og udfylde erklæringen om fortrydelse af aftalen via returformularen i kundepanelet i netbutikken under fanen Returnering;

9.2 For at udøve fortrydelsesretten er Kunden forpligtet til at informere Sælger om sin beslutning om at fortryde denne kontrakt ved hjælp af en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail). For at overholde fristen for fortrydelse af kontrakten, er det tilstrækkeligt, at Kunden inden fortrydelsesfristens udløb sender oplysninger om udøvelsen af sin ret til at fortryde kontrakten.

9.3 Alle oplysninger relateret til returneringsproceduren er beskrevet i fanen "Fortrydelse af kontrakten".

9.4 Fristen for fortrydelse af kontrakten begynder:

9.4.1 For en kontrakt, hvor Sælger leverer et Produkt og er forpligtet til at overdrage dets ejendomsret (f.eks. salgsaftale) - fra det øjeblik, forbrugeren eller en af denne angivet tredjemand, bortset fra transportøren, tager produktet i besiddelse, og i tilfælde af en kontrakt, der: (1) dækker mange Produkter, der leveres separat, i partier eller i sidste del - fra det tidspunkt, hvor produktet er i besiddelse, i parti eller del - i leveringstidspunkt, 2 s i et bestemt tidsrum – fra det øjeblik, det første produkt tages i besiddelse;

9.4.2 For andre kontrakter – fra datoen for kontraktens indgåelse.

9.5 Ved fortrydelse af en fjernsalgsaftale anses aftalen for ikke at være indgået.

9.6 Sælger er forpligtet til straks, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for modtagelse af forbrugerens erklæring om fortrydelse af kontrakten, at returnere alle betalinger foretaget af forbrugeren til forbrugeren, herunder omkostningerne ved levering af Produktet (bortset fra yderligere omkostninger, der følger af den leveringsmetode, som kunden har valgt, ud over den billigste standardleveringsmetode, der er tilgængelig i butikken). Sælger refunderer betalingen med samme betalingsmetode, som forbrugeren benyttede, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsmåde, der ikke medfører omkostninger for ham. Hvis Sælger ikke selv har tilbudt at afhente Produktet hos forbrugeren, kan han tilbageholde tilbagebetaling af betalinger modtaget fra forbrugeren, indtil han modtager Produktet tilbage.

9.7 Forbrugeren er forpligtet til straks, senest inden for 14 kalenderdage fra den dato, hvor han har trukket sig ud af kontrakten, tilbagelevere Produktet til Sælger eller overdrage det til en af Sælger bemyndiget til at afhente det, medmindre Sælger har tilbudt at afhente Produktet selv. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at returnere Produktet, inden det udløber. Forbrugeren kan returnere produktet til følgende adresse: Arttor sc , Gostkowo 19, 87-148 Łysomice.

9.8 Forbrugeren er ansvarlig for enhver reduktion i produktets værdi som følge af dets brug på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå Produktets art, egenskaber og funktion.

9.9 Mulige omkostninger i forbindelse med forbrugerens fortrydelse af kontrakten, som forbrugeren er forpligtet til at afholde:

9.9.1 Hvis forbrugeren har valgt en anden leveringsmåde for Produktet end den billigste standardleveringsmetode, der er tilgængelig i Onlinebutikken, er Sælger ikke forpligtet til at refundere de ekstra omkostninger, som forbrugeren har pådraget sig.

9.9.2 Forbrugeren afholder de direkte omkostninger ved returnering af Produktet. Ved at vælge muligheden for at returnere købte produkter med en betalt returlabel, accepterer Forbrugeren at afholde omkostningerne forbundet med at generere denne etiket. Detaljerede regler og omkostninger ved generering af betalte returlabels er beskrevet i fanen "Fortrydelse af kontrakten".

9.9.3 I tilfælde af et Produkt, der er en service, hvis udførelse - efter udtrykkelig anmodning fra forbrugeren - er påbegyndt inden udløbet af fristen for fortrydelse af kontrakten, er den forbruger, der udøver retten til at fortryde kontrakten efter at have fremsat en sådan anmodning, forpligtet til at betale for de leverede ydelser indtil tidspunktet for fortrydelsesretten fra kontrakten. Betalingsbeløbet beregnes i forhold til omfanget af den leverede ydelse under hensyntagen til prisen eller vederlaget, der er aftalt i kontrakten. Hvis prisen eller vederlaget er for højt, er grundlaget for beregningen af dette beløb markedsværdien af den leverede ydelse.

9.10 Retten til at fortryde en fjernsalgsaftale gælder ikke for forbrugeren i forbindelse med aftaler:

9.10.1 (1) for levering af tjenesteydelser, hvis sælger fuldt ud har udført tjenesten med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, som før påbegyndelsen af udførelsen blev informeret om, at efter at sælger har udført tjenesten, vil han miste retten til at fortryde kontrakten; (2) hvis genstand for bestemmelsen er et ikke-præfabrikeret produkt, fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer eller beregnet til at opfylde dennes individuelle behov; (3) hvor genstand for bestemmelsen er Produkter, som på grund af deres beskaffenhed efter levering er uadskilleligt forbundet med andre varer.

BESTEMMELSER VEDRØRENDE Iværksættere

10.1 Dette afsnit af reglementet og de deri indeholdte bestemmelser gælder kun for kunder, der ikke er forbrugere.

10.2 Sælger har ret til at fortryde den salgsaftale, der er indgået med en kunde, der ikke er forbruger, inden for 14 kalenderdage fra datoen for dennes indgåelse. Fortrydelse af salgsaftalen kan i dette tilfælde ske uden begrundelse og giver ikke anledning til krav mod Sælger fra Kundens side, som ikke er forbruger.

10.3 Retten til at fortryde kontrakten gælder også for fysiske personer, der indgår en kontrakt, der er direkte relateret til deres erhvervsvirksomhed, når det følger af indholdet af denne kontrakt, at det ikke er af professionel karakter for disse personer i henhold til art. 556 (4) i Civil Code. Andre iværksættere har ikke ret til at træde tilbage fra kontrakten.

10.4 For Kunder, der ikke er forbrugere, har Sælger ret til at begrænse de tilgængelige betalingsmetoder, herunder kræve forudbetaling helt eller delvist, uanset hvilken betalingsmetode, Kunden har valgt, og det forhold, at Salgsaftalen er indgået.

10.5 Ved Sælgers levering af Produktet til fragtføreren overføres fordele og byrder forbundet med Produktet og risikoen for utilsigtet tab eller beskadigelse af Produktet til Kunden, som ikke er forbruger. I et sådant tilfælde er Sælger ikke ansvarlig for tab, mangel eller skade på Produktet, der opstår fra det øjeblik, det accepteres til transport, indtil det leveres til Kunden, eller for forsinkelser i transporten af forsendelsen.

10.6 Såfremt Produktet sendes til Kunden via en fragtmand, er Kunden, der ikke er forbruger, forpligtet til at besigtige forsendelsen inden for den tid og på den måde, der er sædvanlig for forsendelser af denne type. Hvis den konstaterer, at Produktet er gået tabt eller beskadiget under transporten, er det forpligtet til at træffe alle nødvendige foranstaltninger for at fastslå transportørens ansvar.

10.7 I henhold til art. 558 § 1 i Civil Code, er Sælgers ansvar under garantien for Produktet over for en Kunde, der ikke er en forbruger, udelukket.

10.8 For Kunder, der ikke er forbrugere, kan Sælger hæve aftalen om levering af elektroniske tjenester med øjeblikkelig virkning og uden angivelse af årsagerne ved at sende en passende erklæring til Kunden.

10.9 Sælgers ansvar over for en Kunde, der ikke er en forbruger, uanset dennes retsgrundlag, er begrænset - både inden for rammerne af et enkelt krav og for alle krav i alt - til størrelsen af den betalte pris og leveringsomkostninger i henhold til salgsaftalen, dog højst beløbet på tusind zloty. Sælger er kun ansvarlig over for en kunde, der ikke er forbruger, for typiske skader, der er forudsigelige på tidspunktet for aftalens indgåelse, og er ikke ansvarlig over for en kunde, der ikke er forbruger, for tabt fortjeneste.

10.10 Enhver tvist, der opstår mellem Sælger og en Kunde, der ikke er en forbruger, skal indbringes for den domstol, der har jurisdiktion over Sælgers hjemsted.

ORDREBEHANDLINGSTID OG LEVERINGSTID

11.1 Tidspunktet for forberedelse og gennemførelse af ordren af Sælger afhænger af det produkt, som Kunden har valgt, og er som følger:

11.1.1 For lærredsmalerier og indrammede malerier – 1 hverdag.

11.1.2 For malerier på glas – 5 arbejdsdage.

11.1.3 For vægure – 4 hverdage.

11.2 Den estimerede leveringstid for alle transportører er ens og er cirka:

1 1.2.1 Fra 1 til 2 arbejdsdage for leveringer inden for Polen

11.2.2 Fra 2 til 6 arbejdsdage for leveringer uden for Polen

11.3 Den samlede ordrebehandlingstid er derfor den samlede sum af forberedelsen og gennemførelsen af ordren og dens levering til Kunden af det valgte kurerfirma.

COPYRIGHT

12.1 Reglerne og alt indhold, der er postet i butikken, inklusive fotos og beskrivelser, er underlagt ophavsret i henhold til loven af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder og er underlagt juridisk beskyttelse.

12.2 Brug af Butikken i henhold til Reglerne og kontoadministrationsaftalen indebærer ikke, at Kunden erhverver nogen intellektuel ejendomsret til Butikken og dens elementer.

12.3 Det er især forbudt at kopiere, ændre og transmittere elektronisk eller på nogen anden måde Butikken eller nogen del heraf uden forudgående skriftligt samtykke fra Sælgeren, at bruge Butikken på en måde, der er uforenelig med Reglerne, kontoadministrationsaftalen eller generelt gældende bestemmelser; ødelægge, beskadige, slette eller ændre butikkens computer, tekst og grafiske data eller på anden måde forstyrre dens drift; at downloade indholdet af Butikken, især databaser, og deres sekundære brug helt eller delvist uden forudgående skriftligt samtykke fra Sælger.

12.4 Hvis det konstateres, at kunden har overtrådt disse bestemmelser, uanset andre rettigheder, der er fastsat i reglerne, er sælgeren berettiget til at pålægge kunden en bøde på PLN 5.000,00 for hver identificeret overtrædelse af disse bestemmelser. Ovenstående udelukker ikke muligheden for at søge erstatning, der overstiger den fastsatte bøde

AFSLUTTENDE BESTEMMELSER

13.1 Aftaler indgået via Butikken indgås på polsk.

13.2 Der udstedes en momsfaktura eller andet afregningsdokument i overensstemmelse med gældende skatteregler for hvert Produkt, der sælges af Butikken. Momsfakturaen leveres elektronisk til den af Kunden oplyste e-mailadresse eller i traditionel form sammen med varens levering. Accept af reglementet udgør også samtykke til fremsendelse af fakturaer i elektronisk form.

13.3 Disse regler er underlagt og vil blive fortolket i overensstemmelse med polsk lov.

13.4 Ændringer af reglementet:

1 3.4.1 Sælger forbeholder sig ret til at foretage ændringer i Reglerne af vigtige årsager, dvs.: ændringer i lovbestemmelser; ændringer i betalings- og leveringsmetoder - i det omfang disse ændringer påvirker gennemførelsen af bestemmelserne i dette regulativ.

13.4.2 I tilfælde af indgåelse af løbende kontrakter baseret på dette regulativ (f.eks. levering af en elektronisk tjeneste – konto), er de ændrede regler bindende for kunden, hvis kravene angivet i art. 384 og 384[1] i Civil Code, det vil sige, at kunden blev korrekt underrettet om ændringerne og opsagde ikke kontrakten inden for 14 kalenderdage fra datoen for meddelelsen. I tilfælde af at en ændring af reglerne medfører indførelse af nye gebyrer eller en stigning i eksisterende gebyrer, har kunden, som er forbruger, ret til at fortryde aftalen.

13.4.3 I tilfælde af indgåelse af aftaler af anden karakter end løbende aftaler (f.eks. Salgsaftale) baseret på dette Reglement, skal ændringer af Reglementet på ingen måde krænke de rettigheder, som Kunder, der var forbrugere, før ikrafttrædelsesdatoen for ændringer af Reglementet, især ændringer i Reglementet, skal ikke påvirke gennemførte eller afgivne Salgsaftaler, og allerede gennemførte eller afgivne Salgsaftaler.

13.5 I forhold, der ikke er reguleret i disse regler, gælder de generelt gældende bestemmelser i polsk lov, især: Civil Code; Lov om levering af tjenesteydelser ad elektronisk vej af 18. juli 2002 (Lovtidsskrift 2002 nr. 144, punkt 1204, som ændret); for salgsaftaler indgået med kunder, der er forbrugere – bestemmelserne i forbrugerrettighedsloven af 30. maj 2014 (Journal of Laws of 2014, punkt 827, som ændret); og andre relevante bestemmelser i almindelig gældende lovgivning.

13.6 Disse regler udelukker ikke de bestemmelser, der er gældende i det land, hvor forbrugeren har sit sædvanlige opholdssted, der indgår aftalen med Sælger, og som ikke kan fraviges ved aftale. I et sådant tilfælde garanterer sælgeren forbrugeren den beskyttelse, der er givet ham i henhold til de bestemmelser, der ikke kan fraviges ved aftale.

pixel